Data de publicació: 30/10/2012
Este vídeo se publicó en octubre de 2012, cuando las noticias sobre España, dentro y fuera de nuestras fronteras, auguraban el desastre para nuestro país.
Originalmente el vídeo se concibió como una pieza de comunicación interna para que la firma española de Grant Thornton hablara de nuestra situación en una conferencia de su organización internacional, presente en más de 100 países. Nosotros quisimos presentar una visión diferente, con aspectos y datos que demostraran que la botella estaba medio llena. Somos un país líder en turismo y asociado con sol, fiesta, buena calidad de vida... y fútbol, pero también somos un país lleno de talento, que trabaja duro y es líder internacional en sectores y actividades que demuestran nuestra capacidad tecnológica, científica y de innovación.
El vídeo trascendió esa reunión y se viralizó dentro y fuera de España: alcanzó medio millón de visitas en Youtube en 12 días y superó el millón de visitas en 2 meses. Ha sido, además, proyectado en numerosas reuniones de empresas; congresos, conferencias y eventos nacionales e internacionales; centros de enseñanza, etc.
http://grantthornton.es/
http://blog.grantthornton.es/
http://twitter.com/GrantThorntonSp
A different view on the Spanish crisis
This video was launched in October 2012 when all local and international news about Spain predicted total economic collapse.
Originally the video was created as an internal communication piece to showcase Spain in front of Grant Thornton leaders during the annual global conference of the organization, which is present in over 100 countries.
We wanted to present a different point of view, with information and facts that proved the glass was in fact half full. Spain is a leader in tourism, associated to sun, fun, good quality of life... and football. But we are also a country full of talent, which works hard and is an international leader in industries that prove our technological, scientific and innovative abilities.
The video went beyond the conference and went viral inside and outside Spain. It achieved half a million views on YouTube in 12 days and over one million views in two months. It has also been shown at numerous business meetings, congress, national and international conferences, events, educational centres and more.
http://grantthornton.es/
http://blog.grantthornton.es/
http://twitter.com/GrantThorntonSp
Originalmente el vídeo se concibió como una pieza de comunicación interna para que la firma española de Grant Thornton hablara de nuestra situación en una conferencia de su organización internacional, presente en más de 100 países. Nosotros quisimos presentar una visión diferente, con aspectos y datos que demostraran que la botella estaba medio llena. Somos un país líder en turismo y asociado con sol, fiesta, buena calidad de vida... y fútbol, pero también somos un país lleno de talento, que trabaja duro y es líder internacional en sectores y actividades que demuestran nuestra capacidad tecnológica, científica y de innovación.
El vídeo trascendió esa reunión y se viralizó dentro y fuera de España: alcanzó medio millón de visitas en Youtube en 12 días y superó el millón de visitas en 2 meses. Ha sido, además, proyectado en numerosas reuniones de empresas; congresos, conferencias y eventos nacionales e internacionales; centros de enseñanza, etc.
http://grantthornton.es/
http://blog.grantthornton.es/
http://twitter.com/GrantThorntonSp
A different view on the Spanish crisis
This video was launched in October 2012 when all local and international news about Spain predicted total economic collapse.
Originally the video was created as an internal communication piece to showcase Spain in front of Grant Thornton leaders during the annual global conference of the organization, which is present in over 100 countries.
We wanted to present a different point of view, with information and facts that proved the glass was in fact half full. Spain is a leader in tourism, associated to sun, fun, good quality of life... and football. But we are also a country full of talent, which works hard and is an international leader in industries that prove our technological, scientific and innovative abilities.
The video went beyond the conference and went viral inside and outside Spain. It achieved half a million views on YouTube in 12 days and over one million views in two months. It has also been shown at numerous business meetings, congress, national and international conferences, events, educational centres and more.
http://grantthornton.es/
http://blog.grantthornton.es/
http://twitter.com/GrantThorntonSp
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada