Resposta de Sal·lus Herrero
Em diu, l'amic Antonio, que faig una desqualificació de 'totes' les religions a l'hora de criticar el senyor Reig Plà, però això no és del tot cert, perquè després de replegar les crítiques l'ús de la història de la filosofia moderna he assenyalat que potser aquelles religions com la teologia de l'alliberament, el budisme socials i altres religions -que s'emmarquen dins dels drets humans- siguen respectables i valuoses perquè ajuden al creixement espiritual; les religions que van en contra dels drets humans, mereixen molt poc respecte, al meu parer, i han de ser criticades per tots els mitjans perquè ajuden a la vulneració dels drets humans, d'homes i dones, dels pobles, etc.
També m'invita a posar-li l'espill de Jesús davant el senyor Reig, em sembla que és el que intente fer al llarg de tot l'article sobretot a la part final, posar-lo davant de Jesús, de Ghandi i de Luther King que representen uns dels més importants i activistes i lluitadors pels drets humans, com indica Buenaventura Dos Santos al llibre "Y si Dios fuera un activista proderechos humanos?". Igual no m'he explicat bé, però és el que tractava de fer per mostrar l'antagonisme radical entre les paraules i la vida, en palaus luxosos i al costat dels més rics i poderosos, del senyor Reig i els exemples que hem posat de Jesús, Ghandi i Luther King, enfrontats als poderosos, defensant els drets humans, contra la riquesa, contra el racisme, a favor de la llibertat i de la fraternitat.
No obstant, el que més en dissidència i disconformitat estic és en la frase on s'indica que "la ciència i els científics han respectat i respecten sempre totes les religions"; no és la meua opinió, potser hem llegit i interpretat distintes històries de la filosofia i històries de la ciència, no passa res, però jo l'invitaria a llegir a l'amic Antonio, a Charles Darwin i a Richard Dawkins, sobretot "El espejismo de Dios", és un llibre per a reflexionar sobre les religions i les creences religioses; fa pensar. I també crec que hauriem de pensar més sobre el cas de Galileu i inclús el deTaillard de Chardin, enfrontat el Vaticà contra ell, pels seus plantejaments inclusius amb les teories evolucionistes de Darwin. L'església catòlica ha estat quasi sempre i encara està contra la ciència i els científics; i aquests, lògicament, li han pagat amb la mateixa moneda.
En qualsevol cas, gràcies pels suggeriments, els reflexions i les crítiques perquè sense crítica només impera el dogmatisme, el fanatisme i les supersticions, inclús les cientificistes. I hem de criticar-ho tot perquè una religió sense critica es torna inquisitorial i esperitisme, un emmirallament que fa servir la religió com a manera de dominació de les consciències,els cossos i el sexe de la gent... I això és intolerable en qualsevol societat democràtica i respectuosa amb els drets humans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada