9.19.2015

Carme Miquel (Levante, 15/9/015) ISABEL I MARIO

Disculpeu-me si hui, el meu article dels dimarts no parla de refugiats ni de canvi climàtic ni d’educació. Perquè hui, el que m’abelleix escriure en aquesta humil columna, és la sinopsi d’una telenovel·la, seguida d’una pregunta i un contrapunt final.
         Títol: “Isabel i Mario”. Protagonistes principals: Ella. dona de seixanta-quatre anys però eternament jove, bella i seductora, reina de la premsa de color rosa. Ell, home de lletres de setanta-nou anys amb bona apariència, que ha arribat al lloc més alt que  pot arribar un escriptor, que ha fet incursion sense èxit, en el món de la política i que des dels seus escrits extraordinàriament ben pagats, s’ha permés donar lliçons, pròpies d’un dretà reacionari que vol fer com que  no ho és.  Personatges secundaris: la tia Júlia, primera dona del protagonista, la cosina Patrícia, segona muller del protagonista i els marits d’Isabel: el cantant famós, el terratinent discret i el polític de renom. I els fills i les filles d’uns i altres, les amistats del món de color rosa i els empresaris de renom. Duració: moltes temporades perquè en la trama s’han d’entremesclar moltes intrahistòries. Escenaris: les sumptuoses cases familiars repartides per diverses ciutats, hotels exclusius, un món de glamur. Trama: començarà  amb les especulacions sobre la relació amorosa dels dos protagonistes. El segon capítol serà el de la confirmació del seu amor que celebren amb unes vacances en una exclusiva i paradisíaca illa tropical. Després les aparicions en públic, ja com parella, entremesclant el seu destí amb el d’una famosa fàbrica valenciana de taulells. A partir d’ací es retrocedirà als temps de les respectives infància i jovenut per acabar retornant als temps actuals d’amor i felicitat barrejats amb els conflictes judicials entre Mario i Patrícia per la possessió de la fortuna que tenen en comú. Apareixerà algun disgust familiar. Molt important: obviar les notícies sobre el que passa al món. Res ha d’entelar el triomf de l’amor. Res que puga destorbar el gran titular: Isabel Preysler y Mario Vargas Llosa, cómplices y muy felices en la gran fiesta de Porcelanosa en Nueva York”.
Pregunta: podia escenificar-se de millor manera la frivolitat del món que vivim?

Contrapunt final: fora de guió i lluny de la trivialització de tot, però coincidint en el temps amb l’afer dels protagonistes d’“Isabel i Mario”, s’ha produït la mort d’Elena Arnedo, una dona que té en comú amb Isabel haver estat casada amb Miguel Boyer. Però Elena era ginecòloga, escriptora, política, capdavantera en la defensa dels drets sexuals i reproductius de la dona. Va militar en el “Frente de Liberación de la Mujer” i a ella li devem la creació dels primers centres de planifiació familiar en Espanya. Una telenovel·la ben diferent.