5.24.2006

MIRA QUÈ M'HA PASSAT AVUI

Aquest matí he tingut al centre on impartesc docència la prova final de l’assignatura de Valencià: llengua i literatura dels grups B i C de 2n de batxillerat. Els textos –n’he posat dos per triar-ne un- eren una columna de Maria de la Pau Janer que duia per títol Sexe i idioma, i un article d’opinió d’Enric Sopena –director de www.elplural.com- Fins ací us dic que res d’anormal. Però, una vegada començat l’examen, l’alumne de 2n C –Juan Manuel González Legidos- m’ha fet aquesta pregunta: Podem afirmar que el text d’Enric Sopena és de varietat diatópica ORIENTAL perquè hi apareix el mot “Barça”? Pels que més o menys seguiu aquest bloc aquesta ha estat una pregunta més de les que solen fer-me. Però una pregunta molt innocent i/o atrevida. Perquè, si no ho penseu així, imagineu-vos a quina conclusió podríem haver arribat ja que el text deia: “Aquesta mort lenta, per inanició, s’ubica a l’anomenada Banya d’Àfrica: Somalia, Etiopía, Eritrea, Djibouti i Kenya.” En fi, que el forense ens pague un plus de perillositat “mental”. Cada dia em trobe més malament del “cabet”. Vull pensar que ho fan sense pensar-hi, però no.
I, a l’hora de lliurar la prova, un altre alumne –aquest dels brillants que tinc al grup C-, en compte de fer-me-la arribar a mi, se la guarda –innocentment- a la motxilla. I, més tard, cap a les 12:00 em cercava com un desesperat per donar-me’l. Ha estat una ciscumstància mai viscuda per mi en els més de 20 anys que duc de professió. Però, n’estic convençut, ha estat un oblit de les presses de darrera hora.

Bo, avui tocava política, però els fets hi ha tingut preferencia. Bona vesprada.