10.04.2015

Sr. Domínguez: ni m'ha molestat ni l'he de perdonar de res (LEVANTE-EMV, 25/09/2015)

Abans de penjar-vos la resposta de l'amic i monjo de Montserrat, vull dir que Levante-EMV no ha jugat bé. Per què? Molt senzill: el Sr. Domínguez va veure en l'edició en paper el seu text (?) i el P. Josep Miquel Bausset, no, cosa que deixa en desigualtat de condicions tots dos. I ara sí, el text:
Benvolgut amic: em primer lloc vull dir-li que no m´ha de demanar perdó per res i que no em va molestar el seu article del 18 d´agost. Sempre he cregut que la paraula, i per això mateix, el diàleg, és l´única força que tenim els demòcrates. I que expressant l´opinió personal, obrim camins d´entesa.
He de dir-li que el meu text del 21 d´agost no era ni un sermó, ni molt menys d´alt voltatge, com vostè qualifica el meu article.
En primer lloc s´equivoca quan diu que jo l´ataque parlant de la fe. ¿Com puc atacar (una actitud que no entra en el meu estil de fer) una persona parlant de la fe? La fe no pot ser mai motiu per atacar ningú.
Vostè diu que jo em pense que tinc el monopoli de la fe. On dic jo això al meu article? Jo, ni el jutge ni el condemne, ni molt menys crec tindre el monopoli de la fe. Qui sóc jo per jutjar o condemnar una persona? ¿En quin paràgraf del meu article dic jo que, pel fet de ser del PP, no té salvació possible? Sr. Domínguez, no diga coses que jo no he dit.
Vostè diu que ha après a no jutjar i a ser comprensiu. El felicite per això. I jo, quan l´he jutjat a vostè? En el meu article només remarcava que si les tradicions religioses són importants (com vostè defensava) la fe, que ens fa viure com a cristians, és molt més important que les tradicions. I per això de res no serveix jurar un càrrec posant la mà als Evangelis, si després es governa amb suborns, amb trampes i amb mentides. Recorda els casos Gürtel, Emarsa, Brugal, Carlos Fabra, Cooperació.... ?
La fe és el que ha de guiar el nostre comportament com a cristians. Ho diu entre d´altres el profeta Isaïes quan afirma: "Si no teniu fe no vos mantindreu ferms" (Is 7:9). Però no una fe abstracta, sinó una fe capaç de traduir-la en obres, perquè sense les obres, la fe sola és morta (Jm 2:14-20).
És la fe i no les tradicions, la que és pròpia dels qui "practiquen sempre la justícia" (Ps 105:3). És la fe la que ens porta a "sostindre els desvalguts" (Ps 146:6), a "fer justícia als oprimits, a donar pa al qui té fam, a protegir els forasters o a mantindre les viudes i els orfes" (Ps 145:7,9). I per això destacava diversos fets, tots ells demostrables, de com s´ha afonat un Poble amb polítiques ben allunyades de la justícia, malgrat que els governants que ocupaven el Palau de la Generalitat estaven en la primera fila a la Missa d´Infants o a la processó de Corpus! Cal que li recorde les recents declaracions de la Sra. Milagrosa Martínez o del Sr. Rafael Betoret? O el pròxim judici al Sr. Vicente Sanz, per agressions sexuals a treballadores de RTVV?
És evident que el perdó de Déu és per a tots, en català, en basc, en francès i en castellà, naturalment. Ho he negat jo això?
És evident que no em molesta que els militants del PP tinguen alguna cosa a vore amb Jesucrist. Al contrari: n´estic content! Però com diu Jesús, per les seus obres els coneixereu.
I en quin paràgraf meu afirme que els militants del PP són demoníacs i que estan a les portes de l´infern?
Tracta el teòleg José Mª Castillo (que jo citava al meu article) d´estar "fora de l´ortodòxia" i de ser un "pseudoteòleg". Però no deia que havia après a ser comprensiu i a no jutjar? Una vegada més, és vostè qui jutja, no jo. Jo en el meu article no jutjava. Només expressava fets del govern del PP, totalment comprovables.
I pel que fa a Sant Joan de la Creu, he de dir-li que és un dels escriptors místics que més m´estime i que la seua obra poètica és sublim. Per què suposa que pel fet d´escriure en castellà no m´ha d´agradar?
On he dit jo, Sr, Domínguez, que al PP hi ha gent que no m´agrada i que la paraula Espanya té quelcom de diabòlica, com vostè suposa que jo crec? En el meu article del dia 21 d´agost no deia res del que vostè diu que vaig dir!
Parla de les meues "crítiques infundades", quan al meu article només exposava fets demostrables. Sense dogmatitzar. ¿Sap que la policia ha buscat a l´Ajuntament de València documents relacionats amb la Sra. Mª José Alcon? Això és una crítica infundada?
I pel que fa al nº 75 de la Gadium et spes, text que vostè diu que té com a referent per a la seua actuació política, s´oblida (el qui li ha recordat aquest punt) dels nº 77, 79, 80, 81 o 82 de la Gaudium et spes, quan condemna la guerra, ja que és un "delicte contra Déu i contra la humanitat ". ¿Li recorde, Sr. Domínguez, quin president del PP (del trio de les Açores) va envair i declarar la guerra a Iraq? I el qui li ha recordat aquest text de la Gaudium et spes, s´oblida també del número 66, que ens recorda la necessitat de treballar perquè puguen desaparèixer "les enormes disparitats econòmico-socials". O el cas dels immigrants, que no han de patir "cap discriminació". Recorda quin govern va retirar les targetes sanitàries als immigrants?
Finalment, Sr. Domínguez: jo no estic a Montserrat per plantejaments nacionalistes, sinó perquè crec en la vocació, que és sempre una crida a un estat i a un lloc concret.
Sr. Domínguez: ni em va molestar el seu article del mes d´agost, ni m´ha molestat el del 23 de setembre. Ni m´ha de demanar perdó per res! Però sí que li demane que no pose en la meua boca coses que jo no he dit.
M´agradarà, si algun dia ve a Montserrat, poder-lo saludar, parlar amb vostè i acompanyar-lo pel monestir perquè el conega per dins. Aprofite també per felicitar-lo pel seu sant i per desitjar-li, amb la seua família, un dia ben feliç.
Atentament.